Jeg fik 14.1.08 et tilbud fra Modulia Køkkencenter i Hillerød på levering og opsætning af emfang.

Tilbuddet lød på 15.935 kr plus ca 3.000 kr til elektriker . Endvidere nævnes at en snedker som evt. skulle tilpasse en taghætte. Beløbet til elektikeren er oplyst mundligt.

Jeg bliver overasket da Modulia ønsker 23.404,29 kr for arbejdet.

Modulias krav er at selv om der ikke har været en snedker ind over, så skal jeg betale det fulde beløb. Elektrikerens arbejde er blevet specificeret for mig og ekstrabeløbet kan under ingen omstændiger dække den begrænsede funktion, som snedkeren var tiltænkt: ‘Evt. nødvendig ændring af taghætte for gennemføring af flexslange’.

Ekstra beløbet svarer til 9 timer for elektrikeren (ud af 13).

Jeg føler mig bondefanget. Modulia anvender et uklart formuleret tilbud til at hæve prisen – eller til at få mig tiol at acceptere tilbuddet.

Hvorfor er der ikke en kodex for hvordan man beskriver et tilbud – herunder at det skal være tydelig for kunden, hvad det kan komme til at koste.

kh Mikael Togeby
Lærkevej 19 B
3400 Hillerød
60 39 17 07